אילו חומרי גלם להדפסה קיימים?

חומרי גלם להדפסה

מדפסת תלת מימד מסוגלת לייצר אובייקטים ומוצרים שונים בתלת מימד. ההדפסה נעשית בשכבות המתווספות אחת על השנייה על פי אוסף פקודות מחשב בהתאם לתוכנית המעוצבת על ידי המתכנן. לצורך הייצור משתמשים בחומרי גלם למדפסות תלת מימד. לחומרים הללו קיימות תכונות שונות. ניתן למצוא כאלו עם טמפרטורת התכה, חוזק, גמישות, עמידות לאורך זמן, רמת דיוק בהדפסה, רמת גימור וברק. כל אחד יכול לבחור את אלו המתאימות לצרכיו מבחינת שיקולים אלו, טעמו האישי, ההשקעה האפשרית שלו ועוד. החומרים מגיעים ארוזים בתוך סליל ארוך הקרוי פילמנט. הוא מוזן לתוך המדפסת ומותך לצורך הדפסת המודל על שכבותיו המתוכננות.

 סוגי חומרים

החומרים הנפוצים להדפסת תלת מימד הינם שניים עיקריים. PLA ו ABS.  הראשון מופק מגרעיני תירס. ידידותי לסביבה, חסר ריח, נחשב לחזק ואינו מתעוות בהדפסה. השני הינו  חומר עמיד מבחינה מכאנית ועמיד בטמפרטורה גבוהה. מתאים ליצירת דגמים מכאניים ועוד. קיימים חומרים אחרים פחות נפוצים כדלקמן: יש עשויים מסוגי ניילון, הדומים לגומי, הנותנים מרקם עץ, אבן וזכוכית. יש שקופים אותם ניתן לצבוע בקלות, אלסטיים, עמידים, גמישים במיוחד. אחרים עשויים מתערובות של פלסטיק ואבקת נחושת ותערובות של פלסטיק ואבקת ברונזה ועוד.

קראו על PETG >>>

בחירה בחומר הנכון

מהחומרים הללו מייצרים אובייקטים שונים כמו חפצי נוי, חגורות, כיסויים לטלפונים סלולאריים, מודלים לצרכי אדריכלים, כלי בית ומזון, רצועות לשעון, אטמים ועוד. האפשרויות המוצעות הן רבות וכוללות כמובן גם אלמנטים של חוזק הנדרש למוצר, גמישותו, מראהו הסופי השימוש שנעשה בו ועוד. מומלץ לרכוש את המוצרים הללו אצל חברה בעלת מוניטין בתחום. ברשותה אתר מושקע שבו ניתן לראות פילמנטים רבים. כל אחד מגיע עם תמונה והסבר מפורט לגבי תכונותיו, מחירו ועוד. כך, שקיימת גמישות רבה לבחירה.

Main אופנה כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קישוטים שכדאי שיהיו לכם במסדרונות בית הספר
מסדרונות בית הספר הם מקום של צהלה, משחקים ואווירה נפלאה. איך נראים המסדרונות אצלכם בבית הספר? גם אם...
קרא עוד »
דצמ 12, 2021
מסנני מים
ביום שמשי וחם במיוחד אין כמו שתייה של מים צוננים וטעימים שיוכלו לקרר מעט את הגוף, על זאת יעידו גם...
קרא עוד »
אוק 11, 2021
ניווט באילת על אופניים חשמליים וקטנועים
גבול חדש בניידות אילת, עיר ציורית השוכנת בין ההרים הסלעיים לים האדום המפתה, היא כבר מזמן אבן שואבת...
קרא עוד »
ספט 09, 2023