למה כולם צורכים כורכומין?

בזמנים אלו בהם תוספי תזונה הם חלק בלתי נפרד מהתפריט של אנשים רבים, והמלצה מקובלת על ידי גורמים ברפואה הרווחת, מופיע יותר ויותר שימוש בכורכומין. אולם מחקרים רבים מראים שצריכת כורכום בצורתו הטבעית איננה מספקת כמות גבוהה דיו של חומר פעיל לשימושיו הנפוצים.

כורכום נחשב לתרופה למיני דלקות ומחלות דלקתיות, מחלות הנגרמות ומושפעות ממערכת חיסונית מוחלשת, תופעות אלרגניות ותסמיני הזדקנות והתחמצנות הגוף. כמו כן משומש כנגד דיכאון ונחקר כבעל פוטנציאל לריפוי סרטן מסוגים שונים ועיכוב מחלת האלצהיימר.

עד היום פורסמו יותר מ-4,000 מחקרים על ההשפעות הבריאותיות של הכורכומינואידים, בארצות הברית ובישראל, וכן פותח תוסף המבוסס על כורכומין על ידי המרכז לרפואת הרמב"ם.

בתזונה המערבית ישנן סיבות רבות להתפתחות דלקות בגוף, וכן החלשה של המערכת החיסונית, ועולם הבריאות היופי והלייף סטייל מתמקד הרבה בנטילת נוגדי חימצון בשימוש פנימי וחיצוני.

אז למה לא כורכום?

כמות החומרים הפעיל (כורכומנאידים) בכפית כורכום נעה בין 150-250 מ”ג, ובכדי להגיע להשפעה טיפולית של הצמח כאבקה יבשה, יש לצרוך בין 500-3,000 מ”ג כורכום יבש ליום. בנוסף כורכומין, אינו מסיס במים והספיגה שלו אל מחזור הדם נמוכה מאוד.

לכן ברוב המקרים ההמלצה היא להיעזר בתוספים המכילים מיצוי של החומרים הפעילים בכורכום שאותם ניתן למצוא בלינק הזה, בין אם לצד צריכה של הצמח בצורתו הטבעית או לא. בנוסף, נמצא שהספיגה של הכורכומינואידים דרך המעיים לדם משתפרת פי 20 כאשר הוא מצוותים למיצוי המופק מפלפל שחור, וברוב מוצרי כורכומין הנפוצים יש תוספת פלפל שחור או "פיפרין" באופן מובנה.

עקב עליית השימוש בקרב מעגלים שונים של אוכלוסיות בעולם בתוסף כורכומין כעת מיוצר ומשווק על ידי עשרות חברות ונגיש בארצות רבות במחירים נגישים יותר מאי פעם.

 

שירלי צדק

שירלי צדק

קניינית ומומחית לצרכנות וקנייה חכמה שתדאג שלא תבזבזו שקל אחד יותר ממה שאתם צריכים