המצברים אמורים לפעול במהלך כל תקופת האחריות שלהם ולפעמים גם מעבר לכך. עם זאת יש כמה גורמים שבגללם עלולים לקרות מצבים שהמצברים מתקלקלים מעת לעת ולכן לא יהיה אפשר להפעיל את המנוע. 

תקלות במצברים 

התקלה הנפוצה ביותר היא שהמצבר מתרוקן וזאת כיוון שבעל הרכב שכח את האורות דולקים והם דלקו כל הלילה, או לחלופין שכח רדיו עובד. במקרים האלו לאחר כמה שעות המצבר מתרוקן ולכן יש להטעין אותו בעזרת כבלים ולאחר מכן מומלץ לצאת לנסיעה בכביש מהיר. בדרך זו המטען יטעין את עצמו שוב וכך הוא יחזור לפעול כמו קודם לכן.

תקלה נוספת היא ווסת תקול באלטרנטור, הדבר יוצר מתח מוגבר או תת מתח ולכן יש לתקן את הווסת.

השפעה של טמפרטורה על המצבר 

קור יוצר התקררות של המצבר ולכן קשה לו לפעול כיוון שהוא מקשה על הסטרטר. כמו כן בימים שבהם יש חום גבוה שהוא חריג, הדבר עלול להשפיע על המצבר, הרכיבים החשמליים שלו יתפרקו ואף ימסו ולכן אין ברירה אלא להוציא את המצבר הנוכחי ולהתקין מצבר חדש. 

בלאי ושחיקה של המצבר 

אף על פי שרוב יצרני המצברים מעניקים תקופת אחריות בת שנה או שנתיים, יש מקרים רבים שבהם המצבר מחזיק מעמד גם ארבע שנים. באופן טבעי יש שחיקה ובלאי של רכיבי המצבר ולכן כאשר הוא מתרוקן לחלוטין אין ברירה, אלא להתקין מצבר חדש במקום המצבר הישן.

הארכת זמן התפעול של המצבר 

מצבר יפעל פרקי זמן ארוכים יותר כשהנהג ייסע מדי פעם לנסיעות ארוכות בכבישים מהירים. כאשר הרכב מאיץ, המצבר מטעין את עצמו שוב ושוב ובדרך זו מאריכים את משך הפעילות של המצבר. 

אולי יעניין אותך גם מצבר עד הבית