מה זה תכנון קמעונאי

בשוק צרכנות גדול קפיטליסטי (ואף אכזרי!) – מוצאים עצמם אלה שעוסקים בתחום הקמעונאות, לא פעם בתחרות קשה מול מתחרים. תחרות זאת אינה קלה, והיא עלולה להוביל לסגירה מהירה של בית העסק.

עם זאת במידה ותבצעו תכנן קמעוני נכון, ייתכן שתוכלו להחזיק את בית העסק קיים ואף תרוויחו יותר בעת הגדלת סכומי הרכישה של המוצרים אותם אתם משווקים.

אבל מה זה בכלל תכנון קמעונאי?

המושג 'קמעונות' נוגע ליכולת של בעלי עסקים למכור ולסחור בסחורה ובשירותים מול צרכנים. בכך ניתן למצוא חנויות, סופרמרקטים, חנויות נוחות, ושאר עסקים קטנים או בינוניים, אשר נמצאים באזורים שונים בארץ ומקנים מוצרים במחירים שונים. חלקם מפוקחים וחלקם בעלי מחיר שנקבע בהתאם לצורכי העסק.

מי שיבחר בתכנון קמעונאי, יוכל להבין כיצד אפשר לנתב את הלקוח לביצוע בחירות מסוגים שונים, בעוד שלאחר ייעוץ של אנשי המקצוע, יכולים רבים לשלוט על התוצאה הסופית של הקנייה והגדלת שווי הקנייה בפועל.

כיצד זה עובד?

אם לא פעם הגעתם לסופרמרקט וגיליתם שלמרות שרציתם רק חלב ולחם, רכשתם לא מעט מוצרים על הדרך: חשוב שתדעו כי תכנון קמעוני טוב הוביל אתכם לרכישה. אנשי המקצוע שעוסקים בתחום ידעו כיצד לבנות את בית העסק כך שהוא יוביל את הלקוח אל רכישות גדולות יותר. בכך נעשה סידור מותאם על מדפים, על רצפת בית העסק ישנה הכוונה אל מדפים ואל מוצרים נוספים, שלטי פרסום ורולאפים מגדילים את הקנייה, בעוד שגם סידור של מוצרים בצורה מסוימת, הדרך בה המדף מסודר וגדול העגלה – כולם משפיעים על המחיר שיצטרך לשלם הלקוח לבית העסק, בסוף הקנייה.

לסיכום, תכנון מסחר קמעונאי נועד על מנת להגדיל מכירות בכול בית עסק, בעוד שבאמצעות עיצוב נכון, סידורי סחורה, שילוט ושאר שיטות – רבים יכולים להגדיל משמעותית את הרווחים של בית העסק. לכן חשוב לבחור את הטובים ביותר בתמחור קמעונאי.

שירלי צדק

שירלי צדק

קניינית ומומחית לצרכנות וקנייה חכמה שתדאג שלא תבזבזו שקל אחד יותר ממה שאתם צריכים