כל כלי רכב ממנוע פועל באמצעות מכלול שלם של מערכת חשמלית מיוחדת, שזו יכולה לעבוד באמצעות סוללה נטענת ייעודית – או בשמה המוכר יותר: מצבר. מצבר ברכב אחראי על ההצתה החשמלית הראשונה בכלי רכב מיד עם הנעתו, כך שכל המערכת החשמלית נכנסת לפעולה ומאפשרת לנסוע ברכב בהתאם לצורך. כך כאשר רכב לא מניע כבר בסיבוב המפתח במתג ההצתה, החשד הראשוני הוא שיש בעיה במצבר הרכב שזו לרוב בעיה של מצבר ישן שלא מצליח להיטען.

מצברים ישנים שכבר אינם מאפשרים הנעה מוחלפים במצברים חדשים, וכך הישנים כבר לא נמצאים בשימוש שוטף ואין מה לעשות איתם. במקום למהר להשליך את המצבר הישן לפח חשוב להכיר את האפשרות של מחזור מצברים, פעולה חשובה וקלה לביצוע.

מחזור מצברים – מה זה אומר?

תהליך המחזור מאפשר לעשות שימוש חוזר במוצר שסיים את חייו, כך שבמקום שהוא יושלך לאשפה הוא משמש כחומר גלם למוצר/מטרה אחרת – דבר יעיל מהרבה בחינות, אך בעיקר מהבחינה של שמירה על הסביבה. אפשרות זו קיימת כמעט בכל סוג של פסולת, וכן גם במקרה של מצברים ישנים וכל פסולת אחרת עשויה מתכת.

קיימת אפשרות למחזר מצבר ישן שלא נמצא בשימוש, ולהפוך אותו בתהליך זה לחומר גלם של מתכת שישמש לצרכים אחרים.

למה חשוב בכלל למחזר מצברים שאינם בשימוש?

הודות לתהליך מחזור מצברים, מצברים שאינם בשימוש יכולים לחזור להיות חומרי גלם עשויים מתכת שישמשו לייצור של חומרים חדשים מסוגים שונים. פעולה זו לא רק חוסכת הצטברות של פסולת מיותרת, אלא גם מונעת פגיעה בסביבה כתוצאה מחומרים רעילים שמצויים בתוך מצברים כמו עופרת וחומצה.

אולי יעניין אותך גם שיווק מצברים