מיתוג מבליט את הייחודיות של העסק שלכם

כיום, כבר כל בעל עסק יודע שכדי לבלוט הוא זקוק למיתוג. מיתוג עסקים מתחיל בעיצוב לוגו ומשם ממשיך לעיצוב כרטיס ביקור, חתימה למייל, דף לוגו ועוד. העולם שלנו רווי במסרים שיווקיים, פרסומות, צבעים, פרזנטורים, דוגמניות ועוד. כבר אי אפשר לחפש שירות כלשהו מבלי שיופיעו לך מודעות בכל מקום שמציעות בדיוק את מה שחיפשתם. אז כדי שיהיה אפשר לבלוט בכל הרעש הזה, ובעיקר לבלוט מעל המתחרים שלכם, צריך מיתוג אסטרטגי נכון ומדויק.

יש לא מעט בעלי עסקים שמשקיעים המון כספים בעסק שלהם, אבל כשזה מגיע לשלב המיתוג הם "נתקעים". חלקם מנסים "לעצב" לבד בעצמם דרך תוכנות שאינן מיועדות בכלל לעיצוב לוגואים, כשהתוצאה כמובן מאכזבת. אחרים, קונים  שירות של עיצוב לוגו מאתר במחיר מוזל, כשקשה מאוד לתקשר עם מעצב הלוגו כי בגלל אינו יודע עברית, מה שמוביל לעיצוב לוגו שלא דומה בכלל למה שקיוו וגם הוא מייצר אכזבה. וכמובן, שישנה גם האפשרות לבחור מעין תבנית מוכנה של עיצוב שעליה רק "מלבישים" את שם המותג. דבר שלא רק שלא מבדל את העסק מעסקים אחרים, אלא שכל מטרת המיתוג הולכת כבר לאיבוד – מכיוון שכל מי שמשתמש בשירות הזה מוותר על ייחודיות העסק שלו.

אחד הדברים שהכי חשובים להבין בתהליך מיתוג נובע משאלות כמו – למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים? מה התשוקה שלנו לדבר? איך בדיוק הגענו לזה? מה הסיפור שלנו? בתוך השאלות האלו נמצא בעצם הבידול שלנו כבעלי עסק, מעסקים דומים אחרים. אם זה למשל התמחות בנישה מסוימת, אם זה בפניה לקהל מאוד מסוים, אם זה באקסטרא שירות שאנחנו נותנים, אם זה במהירות או בדרך הייחודית בה אנחנו נותנים את השירות ועוד ועוד. כל אלה מייחדים את העסק שלנו מאחרים ומייצרים עבורינו את הבידול שאין לאחרים, זה שמבליט דווקא את העסק שלנו. במצב כזה המתחרים שלנו הם לא באמת מתחרים – כי אין להם את מה שיש לנו. הם לא מציעים בדיור את אותו המוצר או השירות.

תהליך המיתוג אמור לגרום למותג שלכם להיראות, להישמע ולדבר בשפה אחידה, מה שימקד אתכם כשאתם עושים פרסום ברשתות החברתיות, באתר שלכם או בכל מדיה אחרת. השפה המיתוגית תלווה את העסק שלכם בכל מקום כך שהעסק שלכם יהיה זכיר בעיני קהל היעד שלכם. מיתוג טוב הוא מיתוג שזוכרים ומלווה את המותג לכך אורך הדרך שלו – מקטן ועד גודל, מההתחלה ועד לכל הדרך.

לסיכום, השקעתם בבניית העסק? אתם סוף סוף הולכים להגשים חלום ולהגשים את הרעיונות שלכם? מעולה! לפני שאתם מתחילים תהליך מיתוג – ודאו שאתם יודעים מה הייחודיות שלכם, מה השירות הנוסף שמקבלים מכם. רק אז, התחילו את תהליך המיתוג. בהצלחה!

שירלי צדק

שירלי צדק

קניינית ומומחית לצרכנות וקנייה חכמה שתדאג שלא תבזבזו שקל אחד יותר ממה שאתם צריכים