מסלולי משכנתאות שכדאי להכיר

כולם יודעים מהי משכנתא, לפחות בגדול. אבל מעבר לכך שזו הלוואה שלוקחים בשביל לקנות דירה, לרכוש נכס להשקעה או בית, צריך לדעת עוד היבט חשוב. לרוב נהוג לחלק את ההלוואה הזאת לכמה וכמה הלוואות משנה. קוראים לזה מסלולי משכנתאות ונציג כמה מהם, שחשוב להכיר. 

הלוואה בריבית קבועה 

בין כמה וכמה מסלולי משכנתאות שונים, המסלול שנחשב לסולידי יחסית נקרא "מסלול ריבית קבועה". זהו מסלול סולידי מכיוון שאתם יודעים מראש מה גובה הריבית שאתם עומדים לשלם לאורך כל המשכנתא. אין יותר מדי הפתעות. יש להביא בחשבון שאפשר למצוא מסלולים שבהם הריבית נמוכה יותר. 

מסלול ריבית פריים 

עוד כיוון מאוד פופולרי, השייך לאותם מסלולי משכנתאות שכל אחד חייב להכיר נקרא משכנתא פריים. ריבית הפריים נגזרת מריבית בנק ישראל (בתוספת מרווח). היתרון של המסלול הזה נעוץ בכך שהריבית נמוכה יותר על פי רוב ביחס לריבית קבועה. בנוסף, במקרה של פירעון מוקדם, עמלת פירעון (קנס) תהיה נמוכה יחסית ולפעמים אפילו אפס. יש להביא בחשבון שאין וודאות לגבי הריבית העתידית שכן היא עשויה לעלות או לרדת על פי שינויי הפריים. ההחזר החודשי יכול להיות הרבה יותר תנודתי. 

מסלול ריבית משתנה 

זוהי משכנתא שבה אפשר לבחור תחנות יציאה בכל פרק זמן מסוים (כל שנה, כל שנתיים, חמש וכן הלאה). הריבית עשויה להיות גם צמודה למדד, אולם היתרון הוא שעמלת פירעון מוקדם לרוב נמוכה יחסית. בנוסף, ניתן לקבל ריבית התחלתית הרבה יותר נמוכה לעומת מסלול ריבית משכנתא קבועה. גם אם ריבית הפריים עולה, הריבית בהלוואה לא תשתנה עד לתחנה. 

מסלול מט"ח

מסלול זה מצמיד את המשכנתא למטבע חוץ כגון דולר או יורו. מתאים לדוגמא לאנשים שיוצאים לרילוקיישן משום שההכנסה שלהם תהיה במט"ח ולא בשקלים. 

Main אופנה כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מיניאטורות ליצירה
מיניאטורות ליצירה הן דרך מצוינת ליצור סצנה בראש. ניתן להשתמש בהם ליצירת ציורים, איורים, אמנות...
קרא עוד »
אפר 24, 2023
ערב בירה ושירה – מתכננים אירוע מדהים
מוזיקה לאירועים היא סוג של מוזיקה שנוצרת במיוחד עבור אירוע. ניתן לנגן אותו באירוע, במהלך האירוע או...
קרא עוד »
מרץ 22, 2023
4  טיפים בבחירת אופני ילדים
בחירת האופניים המתאימים לילדכם יכולה להיות מהממת עם כל המותגים והדגמים השונים הקיימים בשוק. חיוני...
קרא עוד »
מאי 20, 2023