מה חדש בתחום של מזון לבעלי חיים

מזון לבעלי חיים

שיטוט מזדמן בחנות החיות הקרובה למקום מגוריכם ישקפו לכם נאמנה עד כמה התפתח התחום של מזון לבעלי חיים בישראל. בכל העולם וגם בישראל יש יותר ויותר יצרניות מזון שמציעות תרכובות מיוחדות בדגש על מרקמים, טעמים, גודל האריזות וכמובן הרכב ואיכות המזון. כמו בכל תחום גם בחירת סוג המזון של חיית המחמד- ארנבת, חתול או כלב- היא מורכבת ויש לעשותה בחשיבה על איכות החיים של חיית המחמד בהווה ועל השמירה על בריאותה בעתיד.

מה ניקח בחשבון בבחירת מזון לבעלי חיים?

בבחירה של מזון לבעלי חיים יש כמה וכמה פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון. הראשון הוא כמובן הרכב האוכל. כדי להבטיח מזון קרוב ככל שניתן אל הטבע ואל מה שבעל החיים היה צורך לו היה חי בו, יש להעדיף מזון טבעי ככל שניתן שכולל רכיבי בשר מהחי וחלבונים מהחי עם כמה שפחות פחמימות ריקות כמו תירס למשל. זה נכון לכל סוגי בעלי החיים ובעיקר לחתולים ולכלבים. מזון שקרוב אל הטבע מונע בעיות עיכול, עצירות וכאבי חניכיים ולפיכך בהווה ובעתיד הוא משתלם בהרבה.

בנוסף חשוב לשים לב לסוג בעל החיים ולצרכים המיוחדים שלו. חתולים וכלבים נוטים להשמנה עקב מיעוט בפעילות גופנית ולכן יש לשים לב לכמות השומן במזון שהם צורכים, בהתאמה למשקל, לגזע ולגיל. כלב גור למשל צריך שומן בכמות גדולה יותר לעומת כלב בוגר שנדרש ליותר ויטמינים ומינרלים. חתול צעיר ואנרגטי יזדקק לתרכובת מזון אחרת מזו של חתול בוגר ומנומנם וכן הלאה. גם לגבי חיות אחרות יש להקפיד על מזון שמותאם בדיוק לבעל החיים.

מצב רפואי מורכב

במקרה של מצבים רפואיים מורכבים התזונה של בעל החיים היא רכיב קריטי. חנויות מזון לבעלי חיים מציעות כיום בין היתר גם מזון רפואי בפיקוח וטרינרי שניתן עם מרשם. זה יחסוך החמרה בבעיות קיימות וימנע הופעה של בעיות נוספות בעתיד.

אחד השיקולים בבחירת מזון לבעלי חיים הוא כמובן המחיר. כאן חשוב לזכור שמזון זול ישתלם אולי בטווח הקצר אולם לטווח הארוך הוא עלול להוביל להופעת בעיות מורכבות במערכת העיכול, שתן והשיניים של בעל החיים. לפיכך השקעה במזון איכותי היא דבר שמשתלם להווה ולעתיד.

Main אופנה כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סידור עם שם
סידור, הוא ספר תפילה יהודי המכיל סדר קבוע של תפילות יומיות. המילה "סידור" באה מהשורש העברי שמשמעותו...
קרא עוד »
דצמ 30, 2022
מה עושים כשהמצבר נגמר? מצבר עד הבית!
מה עושים שהמצבר באוטו נגמר? כמה חבל.. זהו אחד מהמצבים הכי לא נעימים שיכולים לקרות לאדם, (אם מוציאים...
קרא עוד »
ינו 28, 2020
סודות פנימיים לקניות אופנה מקוונות
בשטיח של נוף קמעונאות האופנה של ימינו, חוט הקניות המקוונות שזור בצורה מורכבת יותר מאי פעם. לאחר...
קרא עוד »
מרץ 04, 2024