איטום גגות – כל כמה זמן יש לאטום

תדירות איטום או איטום גגות תלויה במספר גורמים, ביניהם סוג חומר הקירוי, תנאי האקלים ואיכות האיטום הקודם. באופן כללי, מומלץ לבדוק ולאטום מחדש את הגג שלכם לפי הצורך כדי לשמור על תקינותו ולמנוע נזילות. 

להלן מספר הנחיות לאיטום סוגים שונים של גגות:

גגות אספלט: לרעפי אספלט יש בדרך כלל תוחלת חיים של 20 עד 30 שנה. רצוי לבדוק את הרעפים מעת לעת ולאטום מחדש כל אזור פגום או סדוק. בנוסף, אם שמתם לב שהגרגירים על הרעפים מתבלים באופן משמעותי, ייתכן שהגיע הזמן לשקול איטום מחדש או החלפת הגג.

איטום גגות מתכת: גגות מתכת עמידים ויכולים להחזיק מעמד 50 שנה או יותר עם תחזוקה נאותה. עם זאת ועם הזמן, חומר האיטום המשמש לאבטחת לוחות הגג עלול להתקלקל. בדוק את הגג באופן קבוע עבור כל סימני נזק או לוחות רופפים. אם אתה מבחין במרווחים או באזורים שבהם חומר האיטום כושל, יש לשקול איטום מחדש.

איטום גגות רעפים או צפחה: גגות רעפים וצפחה ידועים באורך החיים שלהם ויכולים להחזיק מעמד כמה עשורים. עם זאת, התשתית מתחת לאריחים עשויה לדרוש תחזוקה. במידה ואתה מבחין בנזילות או באריחים פגומים, חיוני לטפל בהם בהקדם. 

גגות שטוחים: גגות שטוחים דורשים לרוב תחזוקה תכופה יותר בשל עיצובם. התדירות המומלצת לאיטום מחדש של גג שטוח יכולה להשתנות, אך בדרך כלל מומלץ לבדוק ולאטום מחדש כל 3 עד 5 שנים או לפי הצורך. גורמים כגון סוג הגג השטוח (למשל, קירוי בנוי, ביטומן שונה, קרום חד-שכבתי) ותנאי האקלים ישפיעו על לוח הזמנים של התחזוקה.

חשוב להתייעץ עם גגן או קבלן מקצועי על מנת להעריך את מצב הגג שלך ולקבוע את לוח הזמנים המתאים לאיטום או איטום מחדש. בדיקות סדירות ותחזוקה יזומה יכולים לסייע בזיהוי בעיות בשלב מוקדם ולמנוע בעיות משמעותיות יותר בהמשך. בנוסף, ביצוע המלצות היצרן עבור חומר הקירוי הספציפי שלך הוא חיוני כדי להבטיח ביצועים אופטימליים ואריכות ימים.  מידע נוסף באתר ביטומני

Main אופנה כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פתיחת המקום המושלם: חיוניים לאיתור חלל האירוע הקטן האידיאלי שלך
תכנון אירוע קטן אולי נראה פשוט, אבל מציאת המקום המושלם יכולה להפוך למשימה עמוסה בפרטים ושיקולים...
קרא עוד »
אוק 18, 2023
גני אירועים בבנימינה – בחירה נכונה לאירוע מושלם
חוויה שצובעת את האירוע שלכם בגוון מעניין יותר מציאת גני אירועים במאה ה-21 היא משימה די פשוטה, אבל...
קרא עוד »
אוג 04, 2019
איפה כדאי לקנות ציוד ספורט
אם גם אתם התחלתם להתאמן, להכנס לכושר או שנכנסתם לענף ספורט חדש, או אם אתם כבר עוסקים שנים בספורט –...
קרא עוד »
יונ 07, 2019